Followers

Thursday, January 14, 2010

its good to be home after 2 weeks in schools...

hyep all... lama x update blog..of coz la, aku kan hostel student.. hostel tahun nie mmg diffrent from tahun2 sbelum ni.. bnyak changes... aku 'suka' sangat!!

1st day in hostel
mcm biase, ptg tu kne kumpul dlu, dngar taklimat, ambil langsir, pnyapu, untuk kmas dorm.. nampak kak ain, my kakak angkat, tp, masa tu x pkai spek, so, just lambai kat dia, ingat ker, dia nk singgah lame, rupe2nye kjap jer.. x smpat jumpe.. x per lah... 1 changes yg kteorg tahu, no more outing with friends.. hnya boleh outing with parent!! ape kena ni?? kalau parent duduk jauh amacam?? nme lagi HOSTEl, of coz la parent duduk jauh.. aper da.. katenye nak ikut syle SBP!! cuba bagi tahu, SBP maner yang boleh outing dngan parents only?? sdih tol.. tergamak cikgu buat cam ni.. this is my senior year, how could it be like this?? haiyoo~~ so, bila nk hang out ngan kawan2 kalau cam nie??

1st day in school
of coz la perhimpunan kan, start agak lewat, so, BONDA agak marah la, n ask all guru bertugas for the week jumpe dia.. ksian cikgu2... BONDA bangi taklimat... mcm2 yg mnyedihkan hati student la.. mmg x bebas giller.. asyik2 ckp : 'kita kan sekolah kluster kecemerlangan (SKK)'... if we're SKK, so what?? org lain kluster, kluster gak, tp, x der la sampai mcm ni skali!!

1. all student kne dpt 6A n above or OUT!! fyi, kteorg siap kne tande tangan surat akujanji lagi, bersedia menerima apa2 yg akan berlaku skiranya tidak mencapai target!!

2. niche area kteorg, hoki n english!! so, hoki, smua student kne pandai!! nasib badan la... englisg lak, biase la nk sruh memperkasakan lagi...

3. bonda nk ambik bhasa GERMAN.. nk suruh kteorg belajar... bile nk belajar, english pun blom fluent, nk ambik german?? hahaha.. nanti, jgn terkjeut la lau kteorg pegy kantin ckp german!!

4. student boleh bagi markah kat cikgu, ader 5 fasa.. cikgu2 yg dpt fasa1 sebnayak 4 kali will be out... and dah ader sorang cikgu yang kne tukar.. da reasom, i'm not really sure!!

5. aper lagi erk?? aku lupe.. x sempat nak salin.. hehehe

HOSTEL
bnyak changes gak...
aku nie mmg biase bngun lewat, so lau kene paksa bngun awal ni mmg susah la sket, tapi, no choice... pukul 7 dah ke duduk dalam kelas.. breakfast smpai 6.50 jer... then, smua kene berkumpul, bce doa pagi n pegy skolah.... pagi2 mmg akan dengar la suara teacher eidah merangkap ketua warden membebel... jahat lak aku ni.. hahaha...

masihku ingat, pukul 6.50 aku tgh breakfast, then, kne marah.. trkejot oo... pkul 6.50 kne gather, langit pun blom cerah lagi, mcm perhimpunan malam lak rase!! hahaha

then, tiap2 petang, 5.15 until 6.15 riadah!! ni yg paling kami 'suke'!! dis week, kteorg boleh main apa2 yg kteorg suke, but next week, we'll be divided into four group... and each group akan rotate every weeks untuk main HOKI,BOLA BALING, BOLA TAMPAR, and BOLA JARING... haiya... smuanyer aku blom pandai... nasib2... habis tu, how about our homework cikgu2 sygss?? aku dh x leh buat paper la.. mklumlah, saya yang menurut perintah jer...

pasal handphone lak, prefect asrama ader meeting ngan warden biro disiplin, kteorg akan buat spotcheck bila masa.. so, aku cam x tergamak lagi la nak bawa handphone.. huhuhu~~

junior form 1?? majority KURANG AJAR!! x dngar langsung senior2 larang, especially dak2 dorm aku, maklumlah anak atuk... aku cucu datuk tau!! mmg tensyen la duduk dalam dorm.. majority form1... mlm2 melalak... mcm mane aku nk study?? penyelia asrama la ni, tetiba tahun ni buat mixed smua orang.. elok2 jer buat stu blok exam n stu blok x exam.. apsal tahun nie nak mixed?? nk jdikan kteorg experimant ker??

mmg smua dak2 form 5 x puas hati dngan sistem pengurusan asrama tahun ni!! ketat giler2.. msti smua dak2 SIC plek kan, npe dak ZAINAB dah x kluar outing.. slalunyer, billion tu mmg supermarket kteorg la.. hahahaha... ZAINAB skang dah jadi MTD, skolah sukan bukit jalil n ntah aper coming next... mmg cayalah!! kalah korang smua, kteorg gabungan smua skolah2 tu.. sob3... x sabar nk habis form 5..

misi mencerahkan kulit tahun ni nmpaknyer x menjadi la.. bru hajat mlss bermain di padang!! lau cam ni, alang2 kulit mmg nk jdi gelap, baik aku continue ,masuk kawad!! huhuhu

tender DM tkar gak, kdekut siot siap tender baru ni, dah la aku kne byar yuran 3 kali ganda.. gilak la... 3 kali ganda, aku ader 3 org adik bradik lak tu dop asrama.. kesian mama.. mmg kjam la thun ni...

STUDY??
so far ok la.. tp, aku ader problem ngan cikgu bio sket.. x mau crita la.. untuk tatapan sndri jer.. yg lain smua ok!! ngantok?? skit2 la.. boleh tahan gak la.. aku ske cikgu SEJ!! x yah buat nota!! ahhaha... addmath pon best gak, tp honestly aku ske cikgu last yer more wlaupun tcher agak garang!! math lak, cikgu najihah, guru pngiring f1 kami!! best3.. hehhehe

aku msuk kelab f1!! x jadi paper pon, congrats to fathin as pengerusi, farah naib n nik setiausaha!!

aper lagi erk?? dats all for now kot.. gonna miss f1 family always... ilysm.. daa blog!!

love:
ana

No comments:

Post a Comment