Followers

Thursday, March 25, 2010

Kejohanan Olahraga Sekolah



Hari rabu, 24032010.. kejohanan olahraga sekolah.. memang tahun ni, mcm biasalah..form 5 yang kene handle... so, that mean kitaorang lah!! mmg takot la.. last year JACARANDA menang no1.. so, cam ner kitaorang nak maintain... susah2.. dah la markah sukantara JAC no4!! sdih2.. sbb ramai yang x buat smua aktiviti.. so, marakah kitaorg memang jauh di belakang la.. memamg dah x boleh nak kejar rumah lain..

ok.. 1st pasal kawad!! mula2, cikgu ckp nak kawad formasi jer.. then, keesokkan nak sukan, boleh plak tukar plann nak kawad berirama.. sorry cikgu, kteorg jalan pon, x jadi lagi.. nak buat irama lak.. mana la sempat.. then, teacher zanidah pergi jumpa PK KO.. cakap2.. last HM cakap x payah buat irama... so, maybe markah hanya base on kawad formasi n kekemasan.. teacher zanidah ask budak2 kawad to wear sluar sukan sekolah yang ada nama sekolah pada mulanya.. OH NO!! mana la nak cari, lagi pon, itu terlalu skema la teacher... achik suggest pakai seluar putih, biru+putiH=smart doe.. then, lepas perjumpaan dengan sir mokhtar, psal GALA KO yang keorg kne buka booth f1, kami, iaitu (saya, zati, n farah) pergi jumpa teacher zanidah.. saya pun myuarakan pendapat untuk suruh bdak2 kawad pakai seluar putih.. discuss punyer discuss,.. terkeluar idea nak pakai tali yang jerambu2 kat tangan.. teacher lak suruh buat topi.. mmg masa teacher terangkan tu, aku x leh nak imagie langsung.. maklumlah aku ni lau bab2 imagine ni, lembap sket... hahahaha...

petang tu lak.. mmg aku mewajibkan semua datang sekolah la.. nak buat persiapan khemah.. tp, yg datang, biaselah dak2 fom 1 n form 5 jer.. so, ada la budak2 fom 4, 2-3 orang yag datang.. diorng ada latihan atlek after that.. and si hajar n najaa mensuggest suruh pakai sunglass.. pada mulanya, aku agak pelik.. kawad pakai sunglass??? tapi, aku pon stuju.. ckp kat tcher, tcher stuju gak.. b4 tuh, kami ke paya senang (lau x clap) cari buluh..mengangkat buluh la kami bertujuh... see, jacaranda berdikari.. kami cari bluh sendiri.. angkat sendiri... actually, ramai yg x puas hati ngan jac!!

keesokkan hari tu, aku tunjuk kat teacher topi yang aku dah buat.. x sama dengan apa yang teacher nak, tapi, still jadi topi.. =) hahaha.. then, ke kb, cari brg2 nak hias topi, n kain nak buat selempang!! mmg kami ke bnyak gila kedai.. tp, x der brg yg diingini.. last2 ke maydin.. mula2 ke maydin kecil, tgk2 alat tulis, x der.. so, berlari ke maydin besar!! mmg letih gila.. last2 pusing ke maydi kecik lak, cari speck hitam kat budak2 kawad!! lepas balik tuh, ade la lak budak2 yg x angkat tangan ambik spek.. x pasal2 aku lak yg kene marah!!

then, mlm pegy skolah.. buat kolam.. dak2 kawad, blatih kawad.. kawad diorang tuh dah ok lah.. thanks to TOK UBAN ya!! hahaha...

akhirnya!! hari yg dinanti2kan.. aku rasa khemah jac la paling x mnyerlah.. cikgu2.. smua kalut.. spray biru sna sini... memandangkan temanya MELESTARIKAN ALAM SEKITAR.. so, bnyak pokok la.. nasib baik x tertukar dengan khemah evergreen kat sblah.. ada sorang ustaz evergreen ni plak.. aku x tahu la, apa yg dia x puas hati ngan kteorg, dye ckap khemah kteorg khemah kalah.. how dare u, cikgu... tpi, its ok la.. wait and see~~

masa acara sukan, mg telah diakui, JACARANDA bnyak atlek2 hebat!! bguss~~~~~ aku, may chen, husna, farah, zati, n nik setia di tepi padang mmberi sorakan... ptg tu plak... masa untuk menyampaikan hadiah!! x sangka aku jadi tukang sorak tatkala ada atlek jac menang!! hahaha... tahun last dah kan!! hahaha... then umum kategori2 yg menang!! 1st, kawad!! rasa nak tutup telinga jer.. but then umum no 4, evergreen!! tkejut gila.. diorang pnyer kawad lawa, maybe terlalu lama or lebih kpd mnari!! then no 3, allamanda.. smua dak2 jac dah bersorak!! usaha berbaloi!! 1st of coz la CAMELIA.. dah x leh lawan.. diorang pnyer kawad?? thumb up!! lawa gila!!

then, khemah lak, jac dpt no2 gak!! syukur... aku jerit TAKBIR... tpi, x ramai yg mnyahut... hahahaha... then jerit VICTORIOUS!! disambut dngan BLUEEEEEEEEE!! seriously, masa ni aku bajet jac boleh la dpt no2.. coz, bnyak kategori kte menang.. lagipon atlek sekolah pon kteorg gak,.. no2 sorakan pon kteorg gak!! tpi, maybe sebab sukantara kte rendah gila, so, kte dpt no4!! sdih2!! (T____________T) tapi, kawan2 smua cakap, paper pon, jac tetap menang, sebab markah sukantara jer, kesluruhan kita down!! mmg sukan tahun ni bermakna lah!! i like2...

last22, b4 balik, aku pergi tgur ustaz ever tuh... dialognyer bebnyi:

ana: ustaz, x nyasal ko x gi mlawat khemah mene??
ustaz: haahahaa...
ana: gano ni khemah lawa kaloh??
ustaz: eh, patot mene tu...
ana: x dop2.. lari tema tuh!!
mc paa: nilah usaha bdak2 buat sndri!! *mampus*
ustaz: yolow erk.... *hanya mampu ketawa*

then aku pom berlari ke khemah dngan pom2 di tangan!! puas hati!! =)


kawad jacaranda dengan spek hitam!! smart lah korang...



inilah hasilnya!! ngee~~ penat2 tau aku buat topi, iron slempang.. and aksesori tngan tu!!



inilah khemah jac!!


kolam batang pokok pisang jacaranda!!



saat2 mendebarkan!!

aku with khai!! atlet jacaranda!! go khai!!

hari itu sngat2 menggembirakan.. mmg sibuk gila2.. sampaikan aku x sempat nak tgur kawan2 yang rumah lain.. semua busy!! muka mmg hnguss gila!! tp, bak kata inani, mood: satisfaction!!

2 comments: