Followers

Thursday, August 27, 2009

1 mggu di owstel....

haluuu...
hurm...bnyaknyer nak citew..
start ngan 1st day kat owstel yer!!

ahad
notim special la aku rase...
perhimpunan cam biase...
huhu~ PKP tunjuk slide nme plajar fom4 (10 cemerlang & tercorot!!)
mmg smua fom4 berdebar ar.. nasib baek bonda x der, ok la sket!! =p
mata aku mmg sperti biase ar... nk tertutup je keje!! ahaks
then.. PK KO (ckgu zam..) bce perutusan aper ntah
n PKP rasmi bermulanya minggu anti dadah...

isnin
pagi tue.. sedang dak2 4cekal 'syok-syok' blajar chemist nie...
tetiba ade announcement.. suh smua student ke padang...
aku yg sememangnye mlss nop blajow nie punyer la happy...
tpi, teacher izatun x nak bg kluar la plak... tcher suh balajr la dlu..
waaa~ malsnyer...
tetiba, ader 1 lagi annoncement...
suruh smua plajar SMKZ1 ke padang.. mase tue barulah kteorg berlari ke dewan!!
rpe2nye, ader gak klass fom4 len x pergi gak!! haks3
DI PADANG yg panas... kami kne buat bulatan,...
ader demostrasi anjing pengesan dadah... last year dah buat,
so, aku x pay attention sngat... hehehe.. better kteorg buat kelab 'discussion'!!
hurm.. lpass tue, msuk klass n blajar sperti biase
bincang soklan addmath...ternganga aku!! haks3.. mimi bleh jawab semua... (tabik spring r!!)
ternanti2 ari esok., nk pergi pusat serenti...

selasa
pergi pusat serenti bachok (satu2nyer pusat serenti pompuan kat malaysia!!)
story ckit...
actually rase kekok sket nak pergi coz majority fom5!!
so, kte yg fom4 ni dop senyap jer la... =(
dlm bus, aku kongsi seat ngan kak azi n adniey...
honestly.. x braper selesa, tp juz maniskan muka!!huhuhuhu
aku juz ckp2 ngan adniey.. kak azi dop senyap jer..
smpai pusat serenti.. teruja!! maklumlah, blom pnah pergi.. bkn senang nk pergi nie.. hehe
aku mmg dop bayang bleh pergi pusing2 pusat serenti r nie...
tgk asrama diorang, tmpat blajar, tmpat mkn n semua2 r...
then, kami pon dijemput masuk ke dewan kat blok kaunseling,...
dngar la sedikit sbanyak penerangan dari kaunselor kat c2.. ngantok3!!!
then, kaunselor tue jmput seorang ahli pusat serenti tuk bg tau kteorg sal sejarah silam dye...
best ar dngar akak tue citer...
akak tue ckp, mak n ayah divorce mse dye umur 2 bln, dye x knal ayah kandung dye..
dye terjebak ngan rokok, umur 8 tahun n dadah, 15 tahun...
then, bermulalah aktiviti2 lari rumah, mencuri n so on la...
semuanyer untuk dadah... tapi, jual badan, x pernah ar!!
n panjang la criter dye....
terharu la gak dngar cerita tue...
then, ader sesi muhasabah diri bersama2 akak tue...
majority org nangis, tp aku?? masih mampu tersenyum...
bkn x mau insaf... tp, bg aku bnda cam akak tue ckp, aku dah slalu dngar...
so, cam susah air mata tue nak kluar..
lpas pergi pusat serenti tu,... kami ke pantai irama...
kakak2 ramai yg pergi tepi pantai n bergambar...
but not me...bru balik jambori tepi pantai la katakan,,... hak3
kul2... kteorg pon smapai skulah n mmg dah abis sesi p'sekolahan pom..
so, balik jer owstel trus!!
mlm tue, kat owstel, kak nuyu suh aku cari list nme dak2 slad fom4!!
arrgh.. mlassnyer!!

rabu

masuk lab chemist,... blajar cam biase ar...
habiskan chapter periodic table... penim2 sket coz aku bnyak tinggal klass...
tbe2, ader annoncement lagi...
daripada BONDA..
katenye penting... pay attention...
rupe2nye
SMKZ1 DAPAT SEKOLAH CLUSTER!!!
perasaan aku maser tue??
happy la gak.. coz kteorg nie just stay kat skolah biase, so, lau dpt cluster tue.. bnyi cam hebat la sket... haks3
tp, tkowt pom ader gak..
peraturan nanti cam ner erk?? lau result jatuh plak cam ner erk?!?
hah... abaikan jer la...
then, kteorg kne ke dewan plak kul 9...
kami yg menurut perintah pon pergi je la...
rupe2nye ader ceramah dar pihak bomba... (yes!! x der bi... x yah kne soal!!)
mse dop lam dewan... mmg dop menghitung mase ar..
smpat ke x bio!!!
lps dengar ceramah and diajar cara2 nak gne alat pemadam api, kteorg berpindah ke padang la plak!!
panas... panas.. panas!!
burn la plak muka aku kali nie...
tgk la demostrasi memadamkan api plak...
ade 1 group dak fom1 nie.., bising giler, x tau nak jge adab langsung!!
bci r... mmg ramai la x ske diorang!!
ckgu2 pom ader gak yang try memadamkan api...
ustaz ramli, bakal engetua SMK(A) melor pon cube gak...
ustaz.... x yah la pergi!!!

khamis
ari ni,.. mmg 1 hari aku x yah masuk klass...
ader seminar pengguna kat dewan..
pagi tue sblum daftar, aku kne siapkan booth slad dulu...
masuk dewan...
slot pertama, ceramah psal pengguna...ngantok!!
then, rehat....
aku bergegas ke booth slad, kne duty kat c2
so, aku pon menerangkanlah kpd sesiapa yg datang!!
sebenarnye, aku pon bknnyer tahu sngat...
haks3
ader la, 2 bdak laki yg dak nie...
sengaja jer nak mengenakan aku, tnyer punyer lah bnyak soklan...
n aku pon jwab ikut sedap mulut jer la...
lpas tue, masuk dewan plak..
ceramah sal stress!! best!!
n mase tue gak la, kipas dewan kteorg nak buat hal...
malu siot ngan dak2 skolah laen!!
kemudian, cermah ketiga, sal dadah!!
agak borink...
tp, ketorg x dngar sngat pon... dop gelak2...

kul 1.30, ceramah abis..
then, kteorg (dak fom4 slad kne pergi simpan barang!!)
angkut smua barang2 pameran pergi bilik SLAD...
bilik tue dah la tingkat atas..
mmg aku jadi superwoman r...
angkat pasu bunga sorang2 naek tinggak atas..,
then, angkat board yg pnyerlah berat!! (ramai2 lah ;p)
mmg balik owstel jer trus tdow n tggu abah mae ambik...
rumah..... i'm coming!!

smpai umah....
tdow n rehat!!

No comments:

Post a Comment