Followers

Thursday, August 27, 2009

my 1st POST!!

hahaha...

i dunno la why i create this blog actually...

tetiba jer rase cam menarik jer ader blog sendiri ni...

hehhehe..

sebenarnya, aku baru balik dari jambori SLAD!!

tahu x aper itu SLAD?? Skim Lencana Anti Dadah!!

mula2 pergi..mmg rse cam borink giler ar...

x knal sper2 pom...org pom cam tgok plek jer kat dak2 zs!! x tau arr naper!!

tapi, kteorg still buat cam biase jer...

just be ourself arr...

ok start citer about aktiviti kat sane...

First day....

1st, cam biase ar, ice-breaking... tp, nmpak gaya ice-breaking x jd....

laki and pompuan cam xleh nak kamcing jerk...

percubaan pertama, x berjaya!!

then, cikgu suh 4 org pompuan (dri skolah berlainan) pergi b'gabung ngan 4 org laki (dari skolah berlainan gak!!) plop....

x berjaya gak!! hahahaha...kteorg ni mmg ar!!

last skali, ckgu pom bahagikan kteorg kpd 10 group and aku group last!!

mmg tyme tu, dah berpisah r ngan kawan2 satu sekolah!!

semua beraturlah dlam group masing2, n buat pencalonan untuk pilih penghulu n penghuluwati...

undi punyer undi..... akhirnya, farid (i think) jd penghulu n tikah dr smkkc jd penghuluwatinye!!

kemudian aktiviti dlam group plak, kteorg kne cari saper nak wakil group masuk pertandingan2 tuk esok...

so, kteorg pom berbincanglah...

aku yg kat skolah slalu kne marah tyme kawad nie gak la yg kne masuk kawad...redha jer la... =(

then, one of our group mmber pom ckap, kteorg x knal nme pom lagi...

so, introduce la diri jap...

namer jer la...

ni la ahli2 group 10 yang senget2 semuanyer...

da leader: payeh

members2nyer...

seni (smkkc), faiz (smk kok lanas), amir (smstmfp), epi (smu (a) yunusiah), leong (smch),

mirol (sic), me (zs), mai (zainab2), mas (smk kadok), syu ( lpe ar), reen and yaya (smch),

awanis (lpe gak, hehe), and ader sorang lagi...tpi lpe nme dye... sowrie la awak...awak senyap sangat la, so, sy pom terlupa nme awak! :p

petang plak...kteorg diberi taklimat sal pertandingan2 and semua2 r...

then, solat maghrib n isyak berjemaah and ceramah plak!!

mlm tue, tgh aku syok2 tdow ni...

saerah plak kejutkan...ckp khemah nk runtuh...

mmg kuat r angin....ala2 nk tsunami plak...

mla2 tue aku kuar r gak tgok2 keadaan...

pastu dngar dak2 laki tgh kecoh.. ntah aper ar diorang tu...

oleh sbab ngantuk yg teramat..aku pom tdow jer la....

Second day.....

mula2, solat subuh berjemaah...aku x pergi...bngun lwat r! hehehe, smyang lam khemah jer...

then, kteorg jogging tepi pantai.... a walk to rmember g2!!

lpas breakfast, ader LDK 1.....

kat c2 la knal rapat sket, sket jer ngan ahli2 group...

tahu la sket2 citer zaman knak2, remaja, n harapan ketika tua diorang!!

yg aku tertariknye...si amir tue ckp harapan maser tua, nak dpt anak!! hahaha, lawak pnyer amir.... tp, ader btol gak kata2 dye tue kan!?! haaah,.. abaikan sal tue dlu...

lpas tue fasi kteorg nak suh kteorg ader name kuih tradisional la plak...

so, kteorg pom berbincang lah n hasilnyer...

payeh jemput... seni tumpat...amir lemang...leong martabak... mirol bahulu.. epi n fariz (lpe)...

ana tanjung, reen ondeh2, yaya taik itik, mas jla mas, mai tepung pelita, syu,awanis, (lpe gak!!)

sowrie...aku nie jenis nyanyok sket... hak3

dlm LDK 1, ketorg kne buat yell, tp x sempat ar..so, tangguh r dlu...

LDK 2 plak...kteorg kne reka our own logo, team name, and slogan!!

satu lagi, kne cipta yell untuk group...

pada mse yg same gak... kne blatih kawad...

so, kteorg decide bhagikan group kpd dua, yg masuk kawad, pergi blatih, and the rest cipata logo...

pasal yell... xyah susah2 pikir lagi...

tyme kawad... x der org nk jadi komander!! fuhhh... cam ner nie??

ader yg suh aku yang x reti jadi komander!! gila ke aper!!

mmg kteorg kawad ntah paper ar...

last2, stop kawad, decide nak buat yell dlu...

blatih la yell... tetiba ader yg rase yell ikteorg common sangat, so aku pon tnyer la amir kat faris x der ker style tepuk yg nmpak cam luar biase sket...

and, akhirnya, kteorg tkar yell, gne yg amir ajar pnyer n smbung yell yg 1st2 kat blakang...

(kawad lom blatih lagi...ptang dah nak b'tanding)...

kul 2.30 g2, ader pertandingan kolaj.. yg x msuk b'tanding free ar... so, maser tue lah yg kteorg kne gne buat blatih kawad...

tapi, cam yg aku ckp sbelum nie ar... x der org nak jdi komander.....

aku mmg tensyen arr tyme tue... x der kerjasama langsung!! mmg hampir2 nk nangis...

panggil saairah n amy suh ajar..... diorang pom segan r nak ajar...

last2.. mirol jd penyelamat (jd komander!)

kteorg just blatih lbih kurang 30 minit kowt...

then, rhat tuk solat asar n tea...

kul 5... pertandingan kawad serentak ngan memasak!!

kumpulan 10 mmg bertuah ar...

kterorg giliran kedua kawad!! waaaah.... takowt siot...

arrrgh,, mmg x m'harapkan menang pon... so, kteorg masuk jer la dngan slumbernye...

mmg tu la dlm sjarah idup aku....kawad malu giller!! tp, yg dah lps biarkan jer la...

siap jer kawad, aku trus tkar pkai t-shirt biase n tgok diorang masak....

cun r roti yg kteorg buat!! hak3...

pastu aku pom dok bwah pokok klapa n b'bual2 ngan payeh, faiz and epi...

mlss ar tgok diorang masak...asap bnyak sngat ar....

mlm plak... lpas solat maghrib n isyak berjemaah... ader ceramah ( mmg borink la)

then, lbih kurang kul 11, start la acara sketsa....

group kteorg mmg x prepare langsung.. nasib baik la jd group last yg perform....

so, mase org laen tgh perform... kteorg dop b'bincang!! hak3...

last2, smpailah turn kteorg...

aku pom msuk la dngan b'bju kurung b'sport shoes itam (stylo x??) slipar putus sbenarnye...

and, sketsa kami pun bermulalah....

tetiba jer... crita cam lari dari yg diplan jer...

aku la yg paling kalot, x tau nak ckp cam ner... hentam jer la...

dah la last2 tue aku tersasul... kne boo kat dak2 laki...

sabar jer la ana!! buat muka x malu jer!!

then,ckgu pon trus umum pemenang...

kteorg x menang pom.. tp, at least kte dah buat yg yer tbaek!! go SUPER 10, go!!

lpas tue... kteorg kne b'kumpul....

ader org ilang fon actually...

so, kne la dngar org bg syarahan n so on... siap kne ugut lgi, sper2 yg x serah fon pon kne ugut akan dikenakan tindakan sekolah n so on la ( AIYOOO... pnyelah terasa!!)

mlm tue, semua yg bwa fon mmg serah r.... dpt la 1 kotak!!

see... ramai giler x serah maser 1st day!!

waaaa.....fon gwe!!

mlm tue gak kteorg x dibenarkan masuk khemah... so, duduk jer la atas pasir n borak2....

sdih la plak, esk dh nak balik!! =(

lbih kurang kul 2 pagi, barulah kteorg bleh masuk khemah n tdow!!

LAst day

hurm...

seperti biase.. pagi2 jogging tepi pantai... smbil nyanyi2 ngan amy n saerah!! best3...

then, dngar ucapan jap...

breakfast...simpan khemah... majlis penutup...

maser tok penghulu bg ucapan... dye btuk2, then dak2 laki cam bo0 dye...

aku actually kesian ar kat dye...

mmg dye btuk nak wat cam ner kan?!? ader yg ckp dye gila kuasa la...

bg aku, dye m'jlnkan tugas!!

maser mjlis penutup, aku kne wakil group aku kawad pergi terima sijil....maaaa..tkowt...

1st tyme tue... so, aku kawad la ngan muka masamnyer... bkn per, takowt sngat!!

pastu dak2 laki sound, apasal mulut muncung g2 tue!! haih.. mmg nk kne telan ar diorang tu!!

akhirnya, tamatlah jambori....

aku, sha, and amy bergegas nop ambik fon dlu...

then... ambik gmbar group...

aku x bwa camera... so, x der ar pic tue!!

sdih3... nop b'pisoh nge saem...

thats all about jambori slad!!

sweet memory arr...

hopefully can see all of you plop ar!!

x mau lost contact tau!!

nanti bleh ar kte tukar2 soklan spm bocor... haks3

No comments:

Post a Comment